Op safari in Akagera - Reisverslag uit Gitarama, Rwanda van Emma Engbers - WaarBenJij.nu Op safari in Akagera - Reisverslag uit Gitarama, Rwanda van Emma Engbers - WaarBenJij.nu

Op safari in Akagera

Door: emmaengbers

Blijf op de hoogte en volg Emma

29 April 2012 | Rwanda, Gitarama

Dit is alweer mijn laatste blog, dinsdag avond zal ik terug zijn in Delft en woensdag ben ik weer in Utrecht te vinden alsof ik haast niet weg geweest ben ;).

Daarom hier nog even kort mijn belevingen van de afgelopen week. Maandag en dinsdag waren mijn laatste wekelijkse bijeenkomsten met studenten en het was heel gek om daar voor de laatste keer naar toe te gaan.
Woensdag stond na het apen weekend weer een dagje dieren kijken op het programma. Samen met Alex, ons buurmeisje en Ellen ben ik dinsdag avond laat naar een hostel in Kigali gegaan om daar om 5 uur sochtends opgehaald te worden door Ion, onze chauffeur en gids voor het nationale park Akagera. Hij had een comfortable 4x4 en snel gingen we op weg. Om acht uur waren we bij de ingang en nog voor we officieel binnen waren hadden we al zebra’s gespot. We zijn de noordelijke ingang van het park ingegaan en zijn toen helemaal naar het zuiden gereden waar we op het grootste meer nog een boottrip gedaan hebben en toen weer terug naar Kigali. Het was super gaaf en Ion was een erg goede gids die precies wist waar we wat konden vinden en niet snel opgaf als het eventjes wat langer duurde. We hebben veel buffalo’s, zebra’s, verschillende soorten antilopen, wilde zwijnen, verschillende soorten apen, giraffe, nijlpaarden en krokodillen gezien!! Erg veel dus en we hadden ook veel geluk, want schijnbaar is het erg zeldzaam dat je krokodillen ziet en Olifanten. Het weer was ook erg goed dus dat hielp waarschijnlijk ook wel mee. Ik vond natuurlijk vooral de krokodillen cool. We konden er eentje heel goed bestuderen die lekker lag de chillen in het gras en zelfs uitgebreid zijn bek open deed zodat we zowat zijn tanden konden tellen. Toen hij het water in ging hoopte ik nog eventjes dat de vogel die langs de water kant zat op zou gaan eten maar helaas, zo’n spektakel werd het helaas niet. We zijn in totaal iets van acht uur in het park geweest en waren om negen uur helemaal gesloopt thuis.
Donderdag had ik een afscheidsetentje met alle Muzungu’s in Gitarama en dat was erg gezellig. We hebben lekker gegeten maar helaas kwam aan het einde van de avond wel echt het afscheid nemen, erg gek…
Vrijdag was het afscheidsfeestje van Alex en Pjotter en dat was ook erg geslaagd. Zaterdag avond was er een herdenkingsbijeenkomst voor de genocide op het ICK wat erg bijzonder was omdat veel van mijn vrienden erg actief betrokken waren bij de organisatie en ook testimonies gaven enzo. Vandaag is dan echt de dag aangekomen dat ik afscheid moet gaan nemen van iedereen. Ik heb iedereen uitgenodigd voor een afscheidsfeestje bij ons thuis met eten en een kleinigheidje voor iedereen. Het is wel heel gek dat het nu alweer voorbij is. De drie maanden zijn echt omgevlogen. Helaas zegt mijn agenda die alweer vol gepland staat met colleges, trainingen en andere afspraken toch ook dat ik er niet onder uit kan..

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn verhaaltjes en de leuke reacties die jullie altijd stuurde! Zie en spreek jullie allemaal weer in Nederland!

  • 29 April 2012 - 09:06

    Simon:

    Hee Em <3
    super vet allemaal!!! Ik moet je wel vertellen dat ik er helaas niet bij kan zijn op schiphol:(( sorry. Ik ben nl lekker aan t zeilen met veel wind en regen deze week in Workum, bereid je maar vast voor op kloteweer;)
    Xx

  • 01 Mei 2012 - 14:09

    Vidar:

    Supermooi, de naam van jullie gids, ik ga één van mijn kinderen later ook Ion noemen :D Hele goede reis terug en wellicht tot snel!

  • 02 Mei 2012 - 10:56

    Anita:

    Hemma,

    volgens mij ben je al weer in Nederland>
    Ik ben benieuwd hoe het hier weer bevalt.
    Wij, eef, volkert en ik zijn een weekje in noord-portugal. Op dit moment komt de regen met bakken uit de hemel.
    Hoop je snel een keer te zien.
    In ieder geval erg bedankt voor jouw leuke verhalen.
    liefs,
    anita

  • 11 Juli 2012 - 16:57

    HELLO:



    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )


  • 11 Juli 2012 - 17:07

    HELLO:



    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 10197

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 19 Mei 2014

Jeruzalem

13 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Bachelor reis

Landen bezocht: